CASE | ADVIESTRAJECT SOCIALE MEDIA

SINT-FRANCISCUSZIEKENHUIS

De missie van het regionale ziekenhuis SFZ in Heusden-zolder is duidelijk: de best mogelijke aanbieden, ondersteund door een moderne infrastructuur. Toegankelijkheid voor alle patiënten en bezoekers is daarbij cruciaal - ook online!

UITDAGING

De communicatieafdeling van SFZ vroeg Learnable. om raad bij het verbeteren van haar aanpak op sociale media. Er lagen heel wat uitdagingen voor de boeg:

 

  • De aanwezigheid op sociale media doen aansluiten bij de strategische doelstellingen en zorgwaarden van het ziekenhuis.

  • Bezoekerstargets en KPI’s verbeteren op alle online kanalen.

  • Contentplanning voor betere herkenbaarheid en employer branding op Facebook.

 

Ons advies leidde tot een concreet plan waarmee het communicatieteam van SFZ meteen aan de slag kon, voor onmiddellijk en meetbaar resultaat. Ook nu nog begeleiden we SFZ met maandelijks terugkerende adviessessies. Daarin bieden we hulp bij:
 

  • Gebruik van sociale media.

  • Technische kwesties, zoals tools voor analytics, video en contentplanning.

"Met z’n diepgaande kennis en engagement maakte Kutlu van Learnable. ons team zo enthousiast, dat we stonden te popelen om onze aanpak op sociale media te verfijnen en uit te breiden. Iemand die je ondersteunt en jou de juiste tools aanleert, is goud waard.”

Diane Mombers, Communicatieverantwoordelijke SFZ

3X

50%

meer bereik

op Facebook

meer volgers op sociale media

Verlenging van samenwerking in 2020 en 2021

Verwezenlijkingen

Employer onboarding met handleiding voor sociale media

Een bewuste keuze voor persoonlijke, relevante en authentieke berichten

Video content planning en productie voor employer branding

Onze referenties

Alles is Learnable.

© 2020 Learnable. Lees ons privacybeleid

  • White LinkedIn Icon
  • Facebook - White Circle